szlovenszko

Furcsa ország ott fenn, érdekes szokásokkal és beidegződésekkel. Még a magyarjai is furcsábbak. Szemszögből, rólunk - politika, társadalom, foci és minden más aktuális téma.

sok címke

A tüntetés - monitoring

2007.09.26. 13:01 Sárvári János

Azt hittem, kicsit izgalmasabb lesz a mai bejegyzésem - ugyanis az MVSZ által a szlovák konzulátus előtt szervezett tüntetésről akartam írni. Jöttek is a hírek mindenfelől és én este már-már nemzethalált vizionáltam, halott rendőrökkel és karóra tűzött szlovák fejekkel a Téli Palota modern megfelelője előtt. Jöjjenek röviden a tények:

- A magyar hírforrások kivétel nélkül hangsúlyozzák, hogy a tüntetők inzultáltak egy szlovák tévéstábot. A szlovák híradásokban érdekes módon nyomát sem látom ennek.
- A szlovák televíziós tudósítások egyöntetűen kiemelik, hogy a tiltakozás rendzavarás nélkül, erős rendőri felügyelet mellett zajlott le. Következik a feketeleves: a tévések megkérdezik a konzulátus egyik munkatársát (mindig ugyanaz a személy), aki nyilvánvalóan szeretne feljebb jutni a bürökrata- ranglétrán és vigasztalan élete van. Ennek szellemében kijelenti, hogy ők nem hajlandóak tárgyalni ezzel az irredenta, soviniszta bandával.
-Az én saját véleményem: A magát az utóbbi időben teljesen lejárató Magyarok Világszövetsége menjen inkább parlagfüvet irtani a Gárdával. Amire viszont szüksége van a felvidéki magyarságnak, az a politikai hátszél uniós és hivatalos szinten is (egyelőre úgy tűnik, ez a része rendben van). Aktuálpolitizálás vége, magyarországi magyar ügyekhez nem szólok hozzá többet.

update: A paraméter készséges oknyomozói megtalálták a nácikat a szürkeségben, akik a JOJ televízió stábját terrorizálták. A szlovákiai magyar tudosítóra érdekes módon nagyobb hatást gyakorolt az incidens, mint magára a szlovák sértettre. Érdekes, na.

1 komment

Címkék: szubjektív szlovák magyar

A bejegyzés trackback címe:

https://szlovenszko.blog.hu/api/trackback/id/tr8177483

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

hattyú 2007.09.27. 07:21:36

Nem tudom, én ott voltam, semmi különleges nem volt, aki "tüntetés turizmus"-ként szeretné eladni annak nem fog menni...uncsi volt. A szlovák tévések megkergetését már nem láttam mert a vége előtt jóval leléptem. Kevesen voltak. Ami szar volt, mert mutatja, hogy a budapesti lakosokat mennyire izgatja a téma, amit a járókelők arckifejezéséről le is lehet olvasni ("má megin mivan hö? mijez zsiráf hö?"), dehát Magyrországon ez nem meglepő, gyakorta leszlovákoznak és azt sem értik, hogy miért tudsz ilyen jól magyarul amikor szlovák vagy. Ez általános, de ez van - én már nem törődök ezzel, mert naponta magyarázkódhatnék, jobb nekik egy mosoly és továbbmenni...
süti beállítások módosítása