Orbán Viktort annyira látványosan nem szereti a szlovák közvélemény, hogy még Nyakó István, az MSZP szóvivője is különórákat vehetne néhány helyi politikustól. Az átlagos lelkületű szavazó képlete egyébként is rendkívül egyszerű a nacionalista problémára: Orbán Viktor = Duray Miklós = Ján Slota, ha ezt a három személyt eltakarítanánk a közéletből, béke lenne és nyugalom.
Érdekes módon senki sem igyekszik tudatosítani, hogy Duray legfeljebb csak vezetni szokott részegen, míg Orbán Viktor az Európai Néppárt alelnöke. A mosatlan szájú SNS-es politikus magára nézve nagyon is hízelgő társaságba került, a hasonlat kitalálói pedig nevethetnek a markukba.
Utoljára éppen az EP-választások alkalmából tartott közös MKP-Fidesz rendezvény csapta ki a biztosítékot, méghozzá személyesen Robert Fico miniszterelnöknél. Orbán kijelentette, minél több magyar képviselőt kéne a parlamentbe juttatni - Fico szerint a magyar politikus "sérti Szlovákia területi egységét" és ez aggasztó.
Orbán Viktor meglehetősen rövid úton jutott el a népszerűtlen külföldi politikusok toplistájának csúcsáig. A Fidesz vezetője miniszterelnökként meglepően furcsa külpolitikát folytatott - csinált valamit és nem törekedett a kompromisszumokra. A bátorsággal vegyes botorság nem utal stratégiai gondolkodásra, másrészt akkor Magyarország még az erőnyerő helyzetében volt a szomszédokkal szemben. Az egy dolog, hogy a magyar igazolványok mindenféle mélyebb koncepció nélkül, siralmas módon lettek bevezetve, de legalább történt valami. Ez a fajta stratégia igen érzékenyen érinti a szlovák politikusokat, akik leginkább azt szeretnék, ha a magyar külügy megszűnne létezni.
A jelenlegi kormány számára még az óvatosan lavírozó Göncz Kinga is potenciális veszélyforrás volt - nem nehéz elképzelni, mennyire aggódhatnak Orbán Viktor színre lépése miatt, aki egyébként is úgy viselkedik néha, mint egy elefánt a porcelánboltban. A szlovák közvélemény szemében a sorozatos és tervszerű összemosás miatt már Orbánhoz köthető a Magyar Gárda, a többség meg van róla győződve, hogy a Fidesz színre lépésével végképp elszabadulnak a nacionalista indulatok Magyarországon.
Azon túl, hogy mindez egyértelmű ökörség, nem ártana elgondolkodnia rajta a magyar jobboldalnak sem, miként képzeli el a szomszédos országok felé irányuló külpolitikáját. Orbán magyarigazolványos húzása még a mérsékelt liberális Dzurindánál is kicsapta a biztosítékot - most pedig egy erősebb, egyértelműen nacionalistább felfogású ellenféllel lesz dolga. A szlovákiai magyar párt, az MKP megfontolhatná, hogy végre egyszer Orbán védelmére kel és nem csak sztoikus nyugalommal hallgatja a vészmadarakat, esetleg maga a fideszes politikus is tehetne végre valamit az ügyben.
Amennyiben semmi sem változik, az nem jó. Magyarország minden valószínűség szerinti következő miniszterelnökét nem veszik emberszámba Szlovákiában, ez pedig baj. Rosszat jelent a felvidéki magyaroknak és rosszat jelent az anyaországnak is.
Orbán a sátán
2009.05.26. 08:24 Sárvári János
14 komment
Címkék: politika magyar nyomorúság
A bejegyzés trackback címe:
https://szlovenszko.blog.hu/api/trackback/id/tr761143093
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
seboka 2009.05.26. 11:36:45
"A szlovákiai magyar párt, az MKP megfontolhatná, hogy végre egyszer Orbán védelmére kel és nem csak sztoikus nyugalommal hallgatja a vészmadarakat, esetleg maga a fideszes politikus is tehetne végre valamit az ügyben."
majd most vedelmere kelhetnek es tehetnek valamit, ha hivatalosan fognak tiltakozni az "ordogi munkassag" ellen.
off: most latom, hogy elozetes moderacio van. sok lett a spam? ;)
majd most vedelmere kelhetnek es tehetnek valamit, ha hivatalosan fognak tiltakozni az "ordogi munkassag" ellen.
off: most latom, hogy elozetes moderacio van. sok lett a spam? ;)
Sárvári János · http://szlovenszko.blog.hu/ 2009.05.26. 13:08:49
@seboka: Nem tudok róla, hogy lenne moderálás beállítva. Véletlenül sikerülhetett, ha tényleg van, megváltoztatom.
olajbuvar 2009.05.26. 22:45:48
Végre megsúghatná valaki,mi a probléma a magyar igazolvánnyal.......Ha valami esetleg kedvező egy magyarnak az miért fáj a többségi társadalomnak.Sosem voltam irigy ezért ezt a gondolkodásmódot nem tudom megérteni.....Orbánnak meg valóban van hibája de félni nem kell tőle,nem adott még okot rá...
olajbuvar 2009.05.26. 22:51:09
Másik. Duraytól tényleg nem vártam volna hogy iszik ha vezet.Slota példáját kár volt követnie....De amit én tudok róla,az alapján én tisztelem.Ha ő nincs,lehet már magyar nyelvű oktatás sincsen a felvidéki iskolákban..Akkor is kiállt a magyarokért amikor még ehhez bátorság kellett..
Sárvári János · http://szlovenszko.blog.hu/ 2009.05.27. 10:03:00
@olajbuvar: a magyar igazolvánnyal semmi baj sincs azon kívül, hogy
- Nem készítették elő
- Meg sem kérdezték a határon túli magyarokat. mire lenne szükségük
- Meg sem kérdezték a környező országokat, hogy ezt most hogy
- A hivatalos határon túli javaslatok nagy részét nem vették figyelembe
- Nem készítették elő
- Meg sem kérdezték a határon túli magyarokat. mire lenne szükségük
- Meg sem kérdezték a környező országokat, hogy ezt most hogy
- A hivatalos határon túli javaslatok nagy részét nem vették figyelembe
kozmopol 2009.05.27. 16:56:57
Fico bajban van! A gazdasági válság és a gyanús SNS-es tenderek miatt csökken a referenciája. A válság a választásokig valószínüleg mélyülni fog. Orbán - Csáky találkozóra logikus módon lecsapott az SNS. Számukra most létfontosságú, hogy "fontossá" tegyék magukat, tehát erősíteni kell az ellenségképet, melyre ők az igazi megoldás. Legalábbis ezt hitetik el a paranoiának felülő szlovákokkal. Ezt néha olyan sikeresen teszik, hogy ennek még a rosszul informált magyar emberek is képesek bedőlni. Tehát Fico tudja jól, hogy ha ezt a szelet nem veszi ki HZDS, de legfőképp az SNS vitorlájából, akkor a népszerűségi indexe tovább fog csökkenni.
Egyetértek Sárvári úrral abban is, hogy erre mint Orbánnak, úgy Csákynak is reagálnia kellene! De mint köztudott, az ÚjSzó nem éppen "Csáky-barát" napilap. Véleményem szerint a lap liberális beállítottságú, márpedig a Csáky-Duray vezette MKP inkább konzervatív irányt követ.
Ennek ellenére szintén az a nézetem, hogy csak egy jó megoldás létezik: kommunikálni, kommunikálni, kommunikálni.
Egyetértek Sárvári úrral abban is, hogy erre mint Orbánnak, úgy Csákynak is reagálnia kellene! De mint köztudott, az ÚjSzó nem éppen "Csáky-barát" napilap. Véleményem szerint a lap liberális beállítottságú, márpedig a Csáky-Duray vezette MKP inkább konzervatív irányt követ.
Ennek ellenére szintén az a nézetem, hogy csak egy jó megoldás létezik: kommunikálni, kommunikálni, kommunikálni.
bambusz1 2009.05.28. 05:41:29
"Magyarország minden valószínűség szerinti következő miniszterelnökét nem veszik emberszámba Szlovákiában"
Ahogy írtad Orbán Viktor az Európai Néppárt alelnöke,ezenkívül Európa szerte elismert politikus nem úgy mint egyes szlovák politikusok.Éppen ezért fogják ember számba venni,mert ő,és kabinetje nem fogják szó nélkül hagyni a Ficó kabinet magyarellenes döntéseit.Éppen ezért már most be vannak sz..va tőle.
kozmopol:Ennek ellenére szintén az a nézetem, hogy csak egy jó megoldás létezik: kommunikálni, kommunikálni, kommunikálni.
Igen,csak a szlovák féllel nem lehet kommunikálni,mert őket minden egyes magyar feltevés,ötlet,problémamegoldó törekvés érzékenyen érint,és veszélyezteti szlovákia területi egységét.Lásd a közelmúltban történt külügyminiszteri,miniszterelnöki,és államfői találkozók után hogyan viselkedett Ficó,Čaplovič,és Gasparovič
Ahogy írtad Orbán Viktor az Európai Néppárt alelnöke,ezenkívül Európa szerte elismert politikus nem úgy mint egyes szlovák politikusok.Éppen ezért fogják ember számba venni,mert ő,és kabinetje nem fogják szó nélkül hagyni a Ficó kabinet magyarellenes döntéseit.Éppen ezért már most be vannak sz..va tőle.
kozmopol:Ennek ellenére szintén az a nézetem, hogy csak egy jó megoldás létezik: kommunikálni, kommunikálni, kommunikálni.
Igen,csak a szlovák féllel nem lehet kommunikálni,mert őket minden egyes magyar feltevés,ötlet,problémamegoldó törekvés érzékenyen érint,és veszélyezteti szlovákia területi egységét.Lásd a közelmúltban történt külügyminiszteri,miniszterelnöki,és államfői találkozók után hogyan viselkedett Ficó,Čaplovič,és Gasparovič
seboka 2009.05.29. 00:45:47
a moderalas dolog akkor felreertes.
a magyar igazolvany sokaknak (nekem is) olyan, mint a nevmagyaritas. egyszer megcsinaltattuk es kesz.
ha mar preferenciaszamlalgatasnal vagyunk, akkor erdekes lenne megallapitani, hogy Orban/Csaky egyes kijelentesei melyik surgosen reagalo partnak mennyi szazalekpontot jelentenek.
az MKP reakcioja elsosorban nem a magyaroknak kell szoljon az Uj Szon keresztul. a szlovak partoknak kell valaszt adni a kirohanasaikra.
a magyar igazolvany sokaknak (nekem is) olyan, mint a nevmagyaritas. egyszer megcsinaltattuk es kesz.
ha mar preferenciaszamlalgatasnal vagyunk, akkor erdekes lenne megallapitani, hogy Orban/Csaky egyes kijelentesei melyik surgosen reagalo partnak mennyi szazalekpontot jelentenek.
az MKP reakcioja elsosorban nem a magyaroknak kell szoljon az Uj Szon keresztul. a szlovak partoknak kell valaszt adni a kirohanasaikra.
Megmondtam 2009.05.30. 18:37:11
Az egy dolog, hogy O.V. elismert, az EP-ben jelentős fukcióval rendelkező politikus, de eléggé hevesen ténykedik, és hibát-hibára halmoz!
Nem lehet tessék-lássék módon nyilatkozni, olyan kijelentéseket tenni, amelyeket a szlovák, a román vagy a szerb pártok "fegyverként" használnak ellenünk . . . de mikor fogják már ezt felfogni ott a Fityeszben . . . Ez csak arra jó, hogy megint "riogassák" valamivel az átlagembert. Nagyobb a füstje, mint a lágnja!
A magyar igazolvány is egy ilyen tessék-lássék "szép gesztus", de legalább valami . . . Göncz Kinga pedig az óvatos "manőverezésével" úgy gondolom tiszteletet érdemel . . . tiszta fej és józanész, ez a legfontosabb!
Csákytól meg ne várjon senki semmit! Úgy megzavaradotott, mint vasorrú bába a mágnesesviharban! Nah de kíváncsian várom a fejleményeket . . .
Nem lehet tessék-lássék módon nyilatkozni, olyan kijelentéseket tenni, amelyeket a szlovák, a román vagy a szerb pártok "fegyverként" használnak ellenünk . . . de mikor fogják már ezt felfogni ott a Fityeszben . . . Ez csak arra jó, hogy megint "riogassák" valamivel az átlagembert. Nagyobb a füstje, mint a lágnja!
A magyar igazolvány is egy ilyen tessék-lássék "szép gesztus", de legalább valami . . . Göncz Kinga pedig az óvatos "manőverezésével" úgy gondolom tiszteletet érdemel . . . tiszta fej és józanész, ez a legfontosabb!
Csákytól meg ne várjon senki semmit! Úgy megzavaradotott, mint vasorrú bába a mágnesesviharban! Nah de kíváncsian várom a fejleményeket . . .
kozmopol 2009.05.30. 21:14:32
@Megmondtam:
1. Se Orbán Viktor, se mások ne aszerint nyilatkozzanak, mit fantáziálnak ki belőle más politikai szubjektumok.
2. Csáky Pál szerintem nincs összezavarodva. Amit én tudok a jelenlegi helyzetről, arra inkább az jellemző, hogy a közvéleményt igyekszik a média összezavarni Csákyval kapcsolatban.
3. A mai napig nem hallottam, s nem olvastam egyetlen konkrét és hiteles kritikát Csáky úr személye ellen! Akkor miért is van gond vele? Azért, mert a magát liberálisnak valló csoportok ezt állítják? Egyfolytában azt hallani, bajok vannak a Csákyval, de mi az a konkrét baj? Erre a kérdésre még nem kaptam senkitől választ.
1. Se Orbán Viktor, se mások ne aszerint nyilatkozzanak, mit fantáziálnak ki belőle más politikai szubjektumok.
2. Csáky Pál szerintem nincs összezavarodva. Amit én tudok a jelenlegi helyzetről, arra inkább az jellemző, hogy a közvéleményt igyekszik a média összezavarni Csákyval kapcsolatban.
3. A mai napig nem hallottam, s nem olvastam egyetlen konkrét és hiteles kritikát Csáky úr személye ellen! Akkor miért is van gond vele? Azért, mert a magát liberálisnak valló csoportok ezt állítják? Egyfolytában azt hallani, bajok vannak a Csákyval, de mi az a konkrét baj? Erre a kérdésre még nem kaptam senkitől választ.
Megmondtam 2009.05.31. 09:04:35
@kozmopol:
Csak azt a nyilatkozatot lehet kiforgatni, amit nem jól fogalmaztak meg. És O.V.-nek nem egy ilyen nyilatkozata szól a környező országok magyar kisebbségéhez.
Én csak annak örülnék, ha végre egy kicsit jobban odafigyelnének (egyik és másik oldalon is), hogy miképp fejtik ki gondolataikat. És ez persze hatványozottan igaz Ficora is, csak én Orbán Viktort értelmesebb, megfontoltabb és előrelátóbb politikusnak tartom, mint a Jánošíkkal "büszkélkedő" Ficot.
A médiának mindig nagy szerepe van mindenhol, gondoljunk csak a mostani gyorshajtásos mizériára (ugye milyen érdekes, hogy PONT ott volt egy teljes stáb és PONT Csákyt várták - szerény abszurdum, hogy vagy ellene szervezték, vagy Ö szervezte saját maga ellen, mert már ilyenek is keringenek!)
:)
Az egyetlen egy problémám az MKP elnökével kapcsolatban, hogy Durayt védi. Elismerem, hogy anno fontos szerepet töltött be az iskolák megvédésénél, de az utóbbi években erősen árt hozzászolásaival a magyar pártnak, ugyan úgy, mint Slota bácsi az SNS-nek! Ismerek normális SNS-es kéviselőket (igaz csak járási szinten) de az emberek szemében mindig az lesz a mérvadó, hogy egy ember alapján ítélnek meg egy társaságot! Nah már most Csáky teljes mellszélességgel Duray mellett van.
Az viszont tény, hogy nem szabad tovább nyújtani az MKP-s hatalmai harcokat, mert ennek csak ők (és persze mi is) isszák meg a levét.
Csak azt a nyilatkozatot lehet kiforgatni, amit nem jól fogalmaztak meg. És O.V.-nek nem egy ilyen nyilatkozata szól a környező országok magyar kisebbségéhez.
Én csak annak örülnék, ha végre egy kicsit jobban odafigyelnének (egyik és másik oldalon is), hogy miképp fejtik ki gondolataikat. És ez persze hatványozottan igaz Ficora is, csak én Orbán Viktort értelmesebb, megfontoltabb és előrelátóbb politikusnak tartom, mint a Jánošíkkal "büszkélkedő" Ficot.
A médiának mindig nagy szerepe van mindenhol, gondoljunk csak a mostani gyorshajtásos mizériára (ugye milyen érdekes, hogy PONT ott volt egy teljes stáb és PONT Csákyt várták - szerény abszurdum, hogy vagy ellene szervezték, vagy Ö szervezte saját maga ellen, mert már ilyenek is keringenek!)
:)
Az egyetlen egy problémám az MKP elnökével kapcsolatban, hogy Durayt védi. Elismerem, hogy anno fontos szerepet töltött be az iskolák megvédésénél, de az utóbbi években erősen árt hozzászolásaival a magyar pártnak, ugyan úgy, mint Slota bácsi az SNS-nek! Ismerek normális SNS-es kéviselőket (igaz csak járási szinten) de az emberek szemében mindig az lesz a mérvadó, hogy egy ember alapján ítélnek meg egy társaságot! Nah már most Csáky teljes mellszélességgel Duray mellett van.
Az viszont tény, hogy nem szabad tovább nyújtani az MKP-s hatalmai harcokat, mert ennek csak ők (és persze mi is) isszák meg a levét.
z.marian 2009.06.01. 13:32:31
Kreatív MKP-kampányfilmek. Szavazz!!
www.youtube.com/view_play_list?p=697E27126C64A3FD
www.youtube.com/view_play_list?p=697E27126C64A3FD
kozmopol 2009.06.02. 09:10:23
@Megmondtam: Nagyon örülök, hogy emberi hangnemben válaszolt. Ilyenkor van értelme a véleménycserének.
Valóban furcsa dolog ez a gyorshajtásos felvétel, ezen még nem is gondolkodtam...
Ami Duray-t illeti, teljesen félreértik őt, s ez a saját "hibájából" van. Egy alkalommal, amikor találkoztam vele, s beszélgettünk, teljesen folyékonyan, higgadtan beszélt a nézeteiről. Egyszercsak megjelent egy stáb és riportot kértek tőle. Hirtelen teljesen megváltozott, lámpalázas lett! Csak ezután figyeltem meg nála, hogy amikor kamerák előtt van, teljesen másként reagál, mint amikor "civilben" beszélgetnénk vele. Most nem védeni szeretném őt, nem tartom magam tudásban méltónak ehhez, de ezt azóta is tapasztalom nála.
Beszélgettem vele az autonómiáról, s elmondta (még Bugár pártvezetése idején), hogy ez a vonat már elment. Volt egy idő, amikor ennek megnyílt a lehetősége, de akkor nem éltünk vele.
Az európai únió nem az országok, hanem a nemzetek úniója lesz, s ebből a szempontból sincs hosszutávon jelentősége már ennek a kérdésnek. A magyar kártya véleményem szerint a végét járja.
Valóban furcsa dolog ez a gyorshajtásos felvétel, ezen még nem is gondolkodtam...
Ami Duray-t illeti, teljesen félreértik őt, s ez a saját "hibájából" van. Egy alkalommal, amikor találkoztam vele, s beszélgettünk, teljesen folyékonyan, higgadtan beszélt a nézeteiről. Egyszercsak megjelent egy stáb és riportot kértek tőle. Hirtelen teljesen megváltozott, lámpalázas lett! Csak ezután figyeltem meg nála, hogy amikor kamerák előtt van, teljesen másként reagál, mint amikor "civilben" beszélgetnénk vele. Most nem védeni szeretném őt, nem tartom magam tudásban méltónak ehhez, de ezt azóta is tapasztalom nála.
Beszélgettem vele az autonómiáról, s elmondta (még Bugár pártvezetése idején), hogy ez a vonat már elment. Volt egy idő, amikor ennek megnyílt a lehetősége, de akkor nem éltünk vele.
Az európai únió nem az országok, hanem a nemzetek úniója lesz, s ebből a szempontból sincs hosszutávon jelentősége már ennek a kérdésnek. A magyar kártya véleményem szerint a végét járja.
Megmondtam 2009.06.02. 11:14:26
@kozmopol:
A az autónómiás, magyar kártyás, "vissza Trianonos", meg EU-s Schengenes gyulásmix (mert ezt csak így lehet nevezni), tartalmaz jót és rosszat egyaránt. Az egyik régebbi kommentemben már írtam erről, de még a Szlovák Köztársaság hajnalán lett volna egy nagy lehetőségünk . . . kukába dobni Beneš bácsi dekrétumát, tiszta vizet önteni a pohárba (kultúrális autonómia) . . .
Ha emlékeim nem csalnak, pont Duray úr volt a ludas a meghiúsításában. Sajnálatos módon kárba veszett Hunčík Péter és társainak munkája, de az is lehet, hogy ez csak egy mézes madzag volt, amit az akkori vezetők elhútak előttünk . . . A lényeg, hogy bár ez egy fájó emlék, de valamelyest enyhített rajta (szerintem) az EU-ba való belépés és a határok megszűnése. Ezért is egy ilyen érdekes mix, egyveleg az utóbbi évtized. :)
A cikkhez visszatérve (mert nagy vehemenciával vetettem bele magam egyes kommentek "elemzésébe"), egy nagyon korrekt, objektív és a lényeget megábafoglaló gondolatsor! Csak így tovább! :)
A az autónómiás, magyar kártyás, "vissza Trianonos", meg EU-s Schengenes gyulásmix (mert ezt csak így lehet nevezni), tartalmaz jót és rosszat egyaránt. Az egyik régebbi kommentemben már írtam erről, de még a Szlovák Köztársaság hajnalán lett volna egy nagy lehetőségünk . . . kukába dobni Beneš bácsi dekrétumát, tiszta vizet önteni a pohárba (kultúrális autonómia) . . .
Ha emlékeim nem csalnak, pont Duray úr volt a ludas a meghiúsításában. Sajnálatos módon kárba veszett Hunčík Péter és társainak munkája, de az is lehet, hogy ez csak egy mézes madzag volt, amit az akkori vezetők elhútak előttünk . . . A lényeg, hogy bár ez egy fájó emlék, de valamelyest enyhített rajta (szerintem) az EU-ba való belépés és a határok megszűnése. Ezért is egy ilyen érdekes mix, egyveleg az utóbbi évtized. :)
A cikkhez visszatérve (mert nagy vehemenciával vetettem bele magam egyes kommentek "elemzésébe"), egy nagyon korrekt, objektív és a lényeget megábafoglaló gondolatsor! Csak így tovább! :)